Ansvariga för ungdomssektionen sökes

Det närmar sig årsmöte och en del nya funktionärer ska väljas in. Valberedningen arbetar just nu för högtryck med sitt arbete att förhoppningsvis ha en komplett funktionärslista inför valet på årsmötet.

En viktig uppgift att fylla är ungdomsansvarig. Patrick Fällman har under ett par år varit ansvarig för den biten men väljer nu att inte ställa upp för omval. Och tanken är att det ska vara två personer på den positionen.

Känner du dig manad att ställa upp för ungdomarna och klubbens framtid? Eller har du något tips på en lämplig person? Kontakta då valberedningen: valberedning@trosabatklubb.se

Tänk på att medlemskapet är ett familjemedlemskap så det kan ju finnas fler namn bakom en medlem som kan vara möjliga.

Jag (Niklas) som varit involverad i ungdomssektionen en hel del genom åren tänker att man behöver inte stirra sig blind på att en möjlig ungdomsansvarig måste ha seglings- och tävlingskunskaper. Det finns andra som kan den biten. Det viktiga är nog en person som kan hålla ordning och leda arbetet, och som sagt, det ska ju vara två personer.

Det finns ju dessutom flera personer inom sektionen med erfarenhet och kunskap, och tidigare ansvariga som säkert ställer upp och är lite behjälpliga i vissa frågor.

Ungomssektionen är en viktig del i klubben. Alla tips är välkomna!

valberedning@trosabatklubb.se
ungdom@trosabatklubb.se