Varv

Utdrag från ordningsreglerna:

1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

c. Ordning och reda

För vår gemensamma trevnad, håll rent omkring dig! Alla personliga sopor och avfall skall tas med hem! Hundar är välkomna i koppel och självklart tar husse/matte upp träck efter dem.
Var aktsam om våra gemensamma tillhörigheter. Om du av oaktsamhet skadar dem blir du ersättningsskyldig. Klubbens material får inte föras utanför TBKs området.

Se till att grindar och dörrar hålls låsta. Släpp inte in obehöriga inom TBKs område. Din nyckel är personlig och får inte överlåtas eller kopieras.

d. Bilar och andra fordon

Visa hänsyn när du kör inom TBKs område. Kör inte i högre hastighet än gångfart (7 km/h). Kör inte över kablar och slangar.
Fordon parkerade inom TBKs område skall ha sitt medlems nummer i vindrutan. Endast Personbil klass 1 fordon får parkeras inom TBKs område. Parkering sker sommartid enligt P-anvisningar. Se skyltar och info på hemsidan. Ingen parkering får ske inom Ungdomssektionens område. Laddning av elfordon och tvättning av bilar är ej tillåtet.

Särskilda regler för parkering gäller vid sjö- och torrsättning. Visa hänsyn till våra Subliftförare.

4. FÖR DIG SOM HAR BÅT INOM KLUBBENS OMRÅDE

a. Person- och båtuppgifter

Det är ditt ansvar att uppdatera adress, telefon, mail och din båts uppgifter i TBKs register via BAS. Båtar inom TBKs område skall ha TBKs årsmärke. Jollar skall vara märkta med medlemsnummer. Alla båtar som finns inom TBKs område skall vara försäkrade.

Varvscheferna

Funktionärer

Varvschefer

Fredrik Ideborg
Niklas Berggren

SubLiftansvarig

Pauli Nieminen
Joakim Sundström

Slipfogdar och traktorförare se funktionärslistan under ”Styrelse & funktionärer
Det finns även en lista med telefonnummer till slipfogdar och andra funktionärer. Den hittas på sidan kontaktinformation under medlemssidor. Inloggning krävs.

Upptagnings-/sjösättningstider 2024

Ordinarie sjösättning: 18 april – xx juni
Ordinarie upptagning: xx sept – xx oktober

Varvsplatser

Du ställer dig i kö för varvsplats genom BAS. Kösystemet baseras på den tid du varit medlem.

Uppsägning av varvsplats görs senast 30 juni inför kommande säsong.