Dags att boka sjösättning

De senaste veckorna har ju vädret varit riktigt vårlikt, men nu ser det ut att slå om till kyligare väder.

Snart är det dock dags att boka sjösättning. Från och med 1 april kan du som medlem boka din sjösättningstid i BAS, precis som vi gjort de senaste åren. 17 april äger den första ordinarie sjösättningen rum.

På varvs-sidan kan du klicka dig in på länken ”Info om sjösättning”, där finns hela schemat för våren och även lite information om hur du gör när du bokar, om du inte redan vet från tidigare år.

Notera att det är lite nya tider som gäller. Bland annat är det alltid 09:00 som gäller på förmiddagspasset, oavsett om det är helg eller vardag. Det är också så att det är färre bokningsbara tider på respektive dag. Detta för att undvika stress. I gengäld kommer det att vara fler tillfällen att sjösätta på.

Och som vanligt, var förberedd. Kom i tid. Och ha försäkringsbrevet med dig.

varv@trosabatklubb.se