Inbjudan och anmälan publicerad för Notstickshällan Race

Isen har nyss gått, och de flesta har väl knappt tittat till sina båtar ännu. Men det är i skrivande stund 40 dagar till årets första kappsegling. Hög tid att få båten i sjön med andra ord.

Notstickshällan Race seglas i år den 20 maj. Och samma dag arrangerar klubben Sjösäkerhetsdagen i anslutning till Gästhamnen.

Notstickshällan Race seglas i år för 49:e gången, så nästa år firar vi 50!

Några nyheter för året är att banan blir lite längre, cirka 13 Nm. Tidigare har vi ju haft en kort bana om cirka 10 Nm för att hinna i mål och deltaga på Flaggfesten. I och med Sjösäkerhetsdagen har vi lite mer tid på oss.

Nytt är också att det blir graverade whisky-glas till de tre första enligt resultatlistan.

Även om det kan tyckas vara långt kvar till start, så släng in din anmälan redan nu.

Mer info, formell inbjudan samt anmälan finner du HÄR >>

Du kan naturligtvis hitta dit även via seglingens sida här på hemsidan, eller gå direkt till Sailarena.se och söka på Notstickshällan Race 2023.

Onsdagen den 17:a maj kör vi dessutom Onsdagssegling. Ett perfekt sätt att värma upp på. Och nu den 19:a april har vi ett Seglar-Café i klubbstugan där vi pratar lite segling. Anmälan ska göras! Se TBK-Nytt!

Niklas Qvarnström
Trosa BK – Segling