Kappseglingar 2022

Seglingssäsongen närmar sig med stormsteg! Det är tre veckor kvar till årets första kappsegling, Notstickshällan Race, som går av stapeln den 21 maj i samband med Flaggfesten.

På onsdagen innan, det vill säga den 18 maj genomför vi årets första onsdagssegling.

Inbjudan för dessa båda evenemang är publicerad, och även anmälan är öppen. LÄS MER HÄR >>>
Anmäl er i tid så kan det locka fler deltagare att anmäla sig.

Inom kort öppnar även anmälan till Sörmlandsregattan.

Vårens seglingscafé har varit positiva och seglingskommittén ser fram mot årets säsong, och vi hoppas på flera nya deltagare.

Du som är intresserad av att segla, men inte har någon egen båt, eller inte vill deltaga med egen båt, kontakta segling@trosabatklubb.se så hjälper vi till att hitta en båt att segla med. Det finns även plats på start- och målbåten.

TBK-seglare som har plats ombord bör vara villiga att ta med nya seglare ombord. Det är vår framtid.

Niklas Qvarnström
segling@trosabatklubb.se