Påskläsning

Nummer 2 av TBK-Nytt finns nu publicerat på hemsidan lagom till påskhelgen. Så ska ni inte vårrusta båten så passa på att läs.

Det är ett tjockare nummer än tidigare, 20 sidor, med texter från flera personer. Vi i redaktionen har ju fått oss tilldelat ett antal medlemmar som ska utföra sin arbetsplikt så det vara bara att sätta gubbarna i arbete ;-)

Som vanligt är det en del ”påminnelser” inför sjösättning, om elkablar och inbjudningar till vårens kappseglingar.

Notstickhällan Race firar i år 50 år och av den anledningen har vi en lång text på det ämnet skriven av en som varit med sen det startade.

Ungdomssektionen informerar om årets planer där de också söker fler som kan hjälpa till som ledare/tränare. Det blir också sommarseglarskola även i år.

Så, logga in på medlemssidorna och ladda hem ett färskt nummer av TBK-Nytt och läs.

Niklas Qvarnström
Trosa BK – Redaktion