Vågar du?

Vågar du sätta dig i en Optimistjolle?  Ungdomssektionen bjuder in alla medlemmar till en enkel kappsegling i optimistjollar. Och precis som vi skriver så är alla medlemmar välkomna att anmäla sig. Ung som gammal, kvinna, man, seglare, motorbåtsägare. Tanken är en kul och social avslutning på säsongen.

Tävlingen sker med ungdomssektionen optimistjollar. Det blir sprintsegling i form av korta heat om cirka 10 till 15 minuter. Alla får segla fler race och poäng räknas efter placering. Jollarna lottas naturligtvis ut bland seglarna.

Enklare kappseglingsregler används så att alla ska kunna deltaga.

Söndagen den 15 oktober är detta planerat till.

Startavgiften är symboliska 20 kr, och prisbordet…Ja, vi får se vad vi hittar i våra gömmor.
Hela evenemanget blir enkelt och lite improviserat, men förhoppningsvis socialt och kul.

Kaffebryggaren står på hela dagen och grillen tänds även den.

HÄR finns inbjudan, regler och anmälan >>>

Ungdomssektionen