Valberedningen söker fortfarande fler personer

Söndag den 6 december är det årsmöte i Trosa Båtklubb. Då går tiden ut för flera av klubbens funktionärer. På många positioner är det klart med nya kandidater, och en del fortsätter vidare. Men på några positioner saknas det ännu kandidater och ta över.

Undomssektionen står fortfarande helt utan några nominerade ansvariga. Några personer har lovat att ta hand om träning och seglarskola, men det förutsätter ju att det finns en aktiv sektion.
Dyker det inte upp ett par personer till valet på årsmötet är risken stor att ungdomssektionen pausas.

Även till seglingskommittén verkar det vara svårt för valberedningen att hitta villiga kandidater. Här försvinner både Ulf och Patrick, medan Niklas ännu är kvar. Men han (jag) vill gärna ha några medarbetare för att kunna genomföra årets tävlingar. Som ansvarig för seglingskommittén kan jag ju säga att det inte alls är något krav på seglingskunnighet för att vara med här. Lite intresse för segling är dock bra, lite tävlingsintresse i allmänhet och gärna en motorbåtsåkare så blir det enklare för oss att sköta tävlingarna på vattnet.

Ett annat uppdrag som ännu saknar en ny representant är det viktiga kassörsjobbet. Nog borde det finnas någon bland klubbens nästan 400 medlemmar och dess familjemedlemmar som kan räkna pengar?
Hittas ingen kassör till årsmötet så lär det bli så att uppdraget läggs ut utanförklubben, med allt vad det innebär.

Råkar just du kunna tänka dig att ta nått av dessa uppdrag? Eller har du något tips? Då här du av dig direkt till Valberedningen (valberedning@trosabatklubb.se)

Har du frågor och kanske undrar lite vad uppdragen innebär så kontakta gärna respektive funktion.