Välbesökt städdag

Solen sken och temperaturen nådde nästan sommartemperatur på den sista söndagen i oktober. Arrangemanget för dagen var höstens städdag då klubben ska fixas till inför vintersäsongen.

Bodar och förråd städades, kapell hängdes upp på mastskjulet, grus skottades ut på varvsplanen och y-bommarna togs upp från bryggorna. Aktiviteten var hög, och mellan spadtagen pratades det säkert en del sommarminnen och annat som hör till. En städdag är inte bara arbete, det är lite socialt också. Ett bra sätt att lära känna flera av sina klubbkamrater.

Enligt de som höll koll var det mer än 100 personer på plats. Över 250 korvar åts till lunch efter dagsverket.

Niklas Qvarnström
redaktion@trosabatklubb.se