Hjälp till att hålla koll på elförbrukningen

På grund av de höga elpriserna så behöver vi minska vår användning av värmare, avfuktare och laddare i våra båtar. Vi ser att om det fortsätter att vara höga priser så kommer vi att vara tvungna att debitera den faktiska kostnaden över det ”normala” månad för månad efter årsskiftet då vårt avtal går ut.

Vi har lyckats få ner förbrukningen genom åtgärder med sänkt temperatur i klubbhus och även bytt ut nästan all vår belysning till LED-lampor, stängt ner onödiga förbrukare under sommaren. Så oktober ligger vi under föregående tack vare våra åtgärder, och om vi alla hjälps åt och har koll på elförbrukare så kan vi bli ännu bättre.

Styrelsen
styrelse@trosabatklubb.se