Högt vatten och regn lika med blött på klubben.

Vi har nu lite problem med vattnen på varvsplanen och eftersom en pump slutade fungera, och den vi bytte till var av sämre verkningsgrad så har Johan nu flyttat en pump till den nya pumpgropen längst upp mot staketet mot Trosa Marin. Sedan upptäcktes ett dike ut mot Tureholmsviken som det rann in vatten från. Nu har han tagit massor och fyllt igen diket och vi hoppas på att vattnet sjunker till upptagningarna i morgon. Vi måste vara väldigt försiktiga med att ställa upp båtarna och alltid tänka säkerhet. Subliften gillar inte att det är vattenfyllt då den sjunker igenom på vissa ställen. Så var väldigt försiktiga med era båtar och kolla pallningen noga. Stöttor måste förankras med spännband eller kätting mellan varandra. Lyssna på subliftförarna och gör inget utan att fråga dem.

Bengt Gyltman