TBK arrangerar sjösäkerhetsdag 21 maj

Boka in 21 maj i din kalender, hela dagen!

Sedan tidigare är det planerat kappsegling i form av Notstickshällan Race. Flaggfesten kommer förstås också att äga rum denna dag, men på kvällen, med start kl. 18:00 på klubben. Flaggfesten blir i form av knytis där klubben står för de varma grillarna och kaffe, och vi medlemmar tar med oss vad vi vill äta. Sedan umgås vi tillsammans kvällen lång.

Men vad händer då på dagen?

Jo, på andra sidan ån, på stora gräsplanen arrangeras en sjösäkerhetsdag där Sjöräddningen, kustbevakningen, brandförsvaret, ambulansen mfl. visar upp sig.

Trosa kommun flyttar tillfälligt mer turistbyrån till hamnen, och flera företag kommer att finnas på plats som till exempel Apelago, Trosa Båt & Trailer och Carlmans o.s.v. Naturligtvis finns TBK själva där och bland annat visar upp vår ungdomssektion.

På plats kommer det även att finnas en foodtruck där vi bjuds på korv och dricka till medlemmar och deltagare på Notstickshällan Race. Det finns även annat att köpa.

Tävlande båtar i Notstickshällan Race ligger gratis i gästhamnen under eftermiddagen då prisutdelningen kommer att äga rum vid klubbens tält.

Program och tider kommer att meddelas senare.

Styrelsen@trosabatklubb.se